Forum Forum dla tych którzy lubią ciężarówki Strona Główna Forum dla tych którzy lubią ciężarówki
dlaczego nikt nie pisze brakuje userów
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Historia Volvo

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum dla tych którzy lubią ciężarówki Strona Główna -> Volvo
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kacper
Początkujący



Dołączył: 02 Lis 2006
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 16:41, 02 Lis 2006    Temat postu: Historia Volvo



Volvo Car Corporation, mająca swoją siedzibę w Göteborgu, jest producentem luksusowych samochodów osobowych. Firma sprzedaje samochody osobowe Volvo w ponad 100 krajach; z czego największym odbiorcą jest rynek amerykański, a w Europie najwyższą sprzedaż notuje się w Szwecji, Anglii i Niemczech.

Firmę naszą wyróżnia jej historyczna troska o bezpieczeństwo, która pojawiła się w zamyśle założycieli jeszcze przed powstaniem pierwszego modelu. Filozofia Volvo jest ukierunkowana na wartości ogólnoludzkie. Bezpieczeństwo, jakość i ochrona środowiska są podstawowymi wartościami firmy, które towarzyszą wszystkim operacjom i produktom Volvo Cars.
Dzisiaj Volvo kojarzy się z nowym wymiarem - stylistyką, przyjemnością prowadzenia i radością z posiadania tej marki. Naszą grupą docelową są ludzie ceniący sobie styl, wartości życiowe i aktywny wypoczynek, a naszą misją jest - "Tworzyć najbezpieczniejsze i najbardziej ekscytujące samochody dla nowoczesnych rodzin".

Volvo Cars w grupie Ford Motor Company

W roku 1999 Volvo Cars - po wykupieniu jej udziałów przez Forda - stało się częścią grupy Ford Motor Company - drugiego co wielkości światowego producenta samochodów. Ta przynależność daje Volvo Cars możliwość umocnienia i rozwoju swojej pozycji jako producenta samochodów niszowych. Ford natomiast uzyskał prawo do silnej marki, jaką jest Volvo i zaawansowanych technologii wykorzystywanych w dziedzinie bezpieczeństwa i ochrony środowiska.

Wraz z Lincolnem, Jaguarem , Aston Martinem i Land Roverem Volvo tworzy grupę "Premier Automotive Group" (PAG).



1927
14 kwietnia narodziny Volvo
Assar Gabrielsson zostaje Prezydentem Volvo AB, a Gustaf Larson głównym projektantem
Rozpoczyna sie seryjna produkcja pierwszych samochodów.
Pierwszym wyprodukowanym modelem jest OV 4 "Jakob" (4-cylindrowy silnik o pojemności 1944 cm, moc 28 KM, maksymalna prędkość 60 km/godz.)



1928
Rozpoczyna się produkcja pierwszych samochodów ciężarowych.
Zostaje ustanowiony pierwszy zagraniczny subsydariusz Volvo Oy Volvo Auto AB w Helsinkach.



1929
Pierwsze wydanie szwedzkiego magazynu Ratten dla kilentów.
Wprowadzenie 6-cylindrowego Volvo PV 651, pierwszy 6-cylindrowy samochód Volvo (silnik chłodzony wodą, hydrauliczne hamulce i zsynchronizowana skrzynia biegów, maksymalna prędkość 100 km/godz)



1930
Volvo ustanawia swego dostawcę silników, Pentaverken w Skoevde oraz zakład w Hisingen będący własnością SKF.

1935
Powstaje luksusowy model Carioca (PV 36), wyprodukowany w limitowanej serii 500 szt.
Powstaje giełda Volvo w Stockholm Exchange.



1937
Produkcja samochodów osiąga poziom 25.000 szt.



1940
Druga wojna światowa powoduje spadek sprzedaży.
Volvo rozpoczyna produkcję specjalnych pojazdów wojskowych



1941
Produkcja przekracza 50.000.
Volvo posiada większość udziałów w Svenska Flygmotor AB.



1942
Volvo przejmuje Koepings Mekaniska Verkstad AB, które dostarcza skrzynie biegów dla Volvo od 1927 r.



1944
Wprowadzenie PV 444
Zastosowanie po raz pierwszy laminowanej szyby.



1947
Volvo osiaga obrót 112 mln SEK oraz zatrudnia prawie 3.000 pracowników



1949
Po raz pierwszy Volvo produkuje więcej samochodów osobowych, niż ciężarówek i autobusów
Zatrudnienie zwiększa się do około 6.000 osób.



1952
Gustaf Larson wycofuje się ze stanowiska Senior Vice President and Technical Director i przechodzi na emeryturę



1953
Wprowadzenie na rynek luksusowej wersji modelu PV 831, z bardzo bogatym wyposażeniem (welurowa tapicerka, dywaniki na podłodze, zapalniczki przy tylnej kanapie zegarek, radio)
Prezentacja modelu Volvo DUETT (połączenie pojazdu osobowego z dostawczym)



1954
Wprowadzenie 5-letniej gwarancji na uszkodzenia



1955
Volvo po raz pierwszy wprowadza swoje samochody na rynek amerykański, rozpoczynając od PV444.



1956
Zaprezentowanie prawdziwej rewelacji tamtych lat, modelu AMAZON (Volvo 120)
Assar Gabrielsson zostaje Przewodniczącym Rady Nadzorczej. Gunar Engellau zastępuje go na stanowisku Prezydenta. Wprowadzenie Volvo Amazon/120



1957
Liczba pracowników osiaga 13.000 osób.
Roczna produkcja samochodów osobowych przekracza 50.000 szt.
Powstaje 67 szt. sportowego kabrioletu Volvo P1900 z karoserią z tworzyw sztucznych.



1958
Wprowadzenie modelu PV 544, zastępującego PV 444.
Po raz pierwszy obrót firmy przekroczył 1.000 mln SEK
Eksport samochodów wyniósł 100.000 szt.



1959
Volvo otrzymuje 4.000.000 m2 gruntu na nowy zakład w Hisingen



1960
Produkcja samochodów przekracza 80.000
Założenie towarzystwa ubezpieczeniowego Volvia



1961
Rozpoczęcie produkcji P 1800 (bohater serialu "Święty", Roger Moore zarówno na planie filmowym, jak i w życiu prywatnym jeździł tym modelem).



1963
Volvo otwiera pierwszy zakład produkcyjny za granicą, w Halifax, Kanada.
Stany Zjednoczone stają się największym rynkiem eksportowym, gdzie Volvo znajduje się na czwartym miejscu wśród importowanych samochodów.
Obrót Volvo Group przekracza 2.000 mln SEK, A liczba osób zatrudnionych w Volvo przekracza poziom 20.000 pracowników.



1964
Inauguracja zakładów produkcyjnych Torslanda w Goeteborgu



1965
Otwarcie zakładów w Gandawie (Belgia)



1966
Zaprezentowanie Volvo 140, jednego z najbezpieczniejszych samochodów na świecie.



1968
Wprowadzenie reprezentacyjnej limuzyny Volvo 164 z 6-cylindrowym silnikiem.
Otwarcie zakładów produkcyjnych w Malezji z mocą produkcyjną 2.500 samochodów.



1969
Volvo planuje otwarcie toru do jazd próbnych w Haellered, koło Goeteborga.
Volvo przejmuje Svenska Staelpressnings AB w Olofstroem, która produkuje części karoserii od 1927 roku



1970
Produkcja samochodów Volvo przekracza 2.000.000 szt.



1971
Pehr G. Gyllenhammar zastępuje Gunnara Engellau na stanowisku Prezydenta



1972
Volvo nabywa 33% udziałów produkcji samochodów osobowych w DAF, Holandia
Otwarcie Volvo technical center, które daje możliwość przeprowadzania testów nowych pojazdów
Zaprezentowanie eksperymentalnego pojazdu VESC (Volvo Experimental Safety Car)



1973
USA staje się największym rynkiem volvo



1974
Otwarcie montowni samochodów osobowych w Kalmarze, ze zautomatyzowaną linią produkcyjną.
Wprowadzenie legendarnego Volvo 240



1975
Volvo Car BV (poprzednio DAF) rozpoczyna produkcję Volvo 66



1976
Zaprezentowanie nowego modelu Volvo 340 wytwarzanego w Holandii
Wprowadzenie katalitycznego konwertora i sensora Lambda w samochodach eksportowanych do Kalifornii znaczny krok w kierunku zmniejszenia szkodliwych emisji spalin.



1977
Volvo kończy 50 lat z tej okazji do sprzedaży trafia zaprojektowana w firmie Bertone ekskluzywne coupe 262 C ( w wyposażeniu skórzana tapicerka, klimatyzacja, oraz elektrycznie otwierane okna).
Propozycja polączenia się Volvo z Saab-Scania, do której przywódcy Saab-Scania nie odnieśli się entuzjastycznie



1980
Prezentacja koncepcyjnego modelu VCC (Volvo Concept Car)



1981
Wraz z wyprodukowaniem milionowego egzemplarza na rynek amerykański, Volvo zostaje największym europejskim eksporterem samochodów do USA.



1982
Wprowadzenie luksusowego Volvo 760
Prezentacja eksperymentalnego pojazdu ECC (Electrical Concept Car)



1984
Wprowadzenie modelu Volvo 740, ekonomicznej odmiany Volvo 760



1985
Roczna produkcja Volvo siega 400.000 szt.
Seria 700 otrzymuje nadwozie kombi, jednego z najbardziej pojemnych na świecie
Bertone projektuje ekskluzywne coupe Volvo 780



1986
Pierwszy model Volvo z przednim napędem sportowe Volvo 480



1988
Ukonczenie nowej montowni w Udevalla (Szwecja)
Na rynku pojawia się Volvo 440, hatchback na bazie Volvo 480
Siedem na dziesięć produkowanych Volvo wyposażonych jest w katalizator spalin



1989
Seria 400 wzbogaca się o limuzynę Volvo 460



1990
Prezentacja modeli Volvo 940/960, następców serii 700



1991
Rząd holenderski, VCC i Mitsubishi Car Corporation zawierają porozumienie o wspólnym przedsięwzięciu (po 33% udziałów) o nazwie NedCar.
Szlagierem staje się wprowadzony na rynek model Volvo 850, wyposażony w pięciocylindrowe silniki nowej generacji.



1993
Zakończenie, po 19 latach, produkcji serii Volvo 240 (2,85 miliona wyprodukowanych egzemplarzy).
Volvo 850 otrzymuje nadwozie kombi.



1994
Volvo 850 kombi startuje w wyścigach samochodów turystycznych w Wielkiej Brytanii.



1995
Rozpoczęcie produkcji Volvo S40/V40 w zakładach Ned Car



1996
Gama pojazdów Volvo wzbogaca się o coupe Volvo C70, opracowane wspólnie przez Volvo i brytyjską firmę TWR.
W miejsce Volvo 960 pojawiają się Volvo S90 i V90.



1997
Volvo C70 otrzymuje nadwozie typu kabriolet
Pojawia się uterenowiona wersja Volvo V70 z napędem na wszystkie koła, Volvo V70 XC



1998
Z taśm produkcyjnych zjeżdża ostatnie Volvo z tylnym napędem (model 940).
Na rynek trafia nowy sztandarowy model Volvo S80, pierwszy samochód napędzany ustawionym poprzecznie rzędowym silnikiem 6-cylindrowym.



2000
Prezentacja ostatniego Volvo XX wieku, modelu Volvo S60



2002
Premiera Volvo XC 90 na salonie w Detroit


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum dla tych którzy lubią ciężarówki Strona Główna -> Volvo Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin